OLIVES CONFITADES AMB OLI

Com fem fa uns quans anys, aquet cap de setmana, vam anar a comprar l`oli d`oliva verge de la denominació Siurana per tot l`any, a la cooperativa agrícola de Riudecols, i al moli Mas Montseny, moli familiar des de l`any 1940, que selecciona las millors olives arbequines dels seus camps per fer l`oli d`oliva verge, encara d`una forma tradicional, per decantació i sense filtrar que li dona un sabor especial, esta situat a la carretera de Reus a El Morell, aquí ens van obsequiar amb uns grapats d`olives del any per fer un plat que antigament feien la gent del camp quan anaven a recollir les olives, per acompanyar l`esmorcar, posaven unes quantes olives a la brasa per menjar-se-les calentes, nosaltres fem una petita variació.

RECEPTA
Un grapat d`olives verdes
Oli verge d`oliva

Les rentem be i les deixem unes 12 hores amb remull

Posem les olives amb un casso i les confitem amb l`oli, sense que en cap moment arribin a bullir,les deixem refredar una mica i ja es poden menjar, (son mes bones una mica tèbies) queden una mica amargants però es una forma molt diferent de menjar olives.

Per acabar el dia ens dediquem a fer turisme i dinar, aquet any ens vam anar a la Imperial Tarraco , i al restaurant AQ que fa referència l`encantadisimo.

AQ es un restaurant on l`Ana esta a la cuina i en Quintín es a la sala, esta decorat amb molt de gust i te un apartat per a fumadors.
Tenien dos menús de degustació, els intocables, i el 5º aniversari AQ, ens vam decidir per el 5º aniversari AQ.

D`inici un pa de vidre espectacular per sucar amb l`oli verge d`oliva de Siurana com no podia ser d`un altre forma, i dos aperitius, uns musclos amb un escabetx suau amb camagrocs i un carpaccio de tonyina amb rovellons.

A continuació una ostra amb gintònic i el seu granissat de llima gelada espectacular,
Brandada de bacallà amb gelat de “ajoblanco” i els seus contrastos, plat que hauríem repetit amb molt de gust, seguit de un canaló de ceba escalivada amb parmesà, llobarro amb carxofes i fideus de sèpia al estragó, per finalitzar amb un Garrí amb chutney de pinya i germinats. Ja per fer l`apoteosis final i de postres un chartreus-pirinha i un tiramisú de un altre manera, tots els plats molt aconseguits ja que han estat escollits per els seus clients per celebrar com diu el seu nom el 5º any del restaurant, amb un maridatge amb els vins escollits per en Quintin, Val de Paxariñas 08 del Bierzo, Sant Bru blanc 08 denominació Montsant, Leione 05 de Castilla Lleo, i un moscat Mas Vicenç 09 denominació Tarragona, que ens va encantar.

Desprès d`un dinar excel·lent,i de haver alimentat el cos ens vam dedicar a alimentar el anima fent turisme, visitant La Catedral (s XII – XIV), l’antic Hospital (s XII – XIV), el Portal de Sant Antoni (s XVIII), les Voltes Gòtiques ( sXIV), els murs romans de la plaça del Fòrum (sI dc), el Pretori Romà (sI dc) i el Circ Roma (sI dc).Va ser un dia molt aprofitat tan gastronòmicament com cultural.
No tinc fotos dels plats dons encara no m`atreveixo a fer-ne dintre del restaurant

1. Aquesta recepta m'hages anat be el divendres, totttt el cap de setmana hem estat collint les nostres olives (arbequines) i mira ho haguesim pogut fer.
    Per l'any vinent!!!
    1 petó

2. Quina enveja d'olives, d'oli, de restaurant... de tot, aixó es el que trovo més a faltar, un bon oli, a la frontera hi ha restricció de 1,5l per persona día per passar, sempre comprem i el portem, aquí te un preu escandalós. Petons

3. Caram Nena !!! M´agrada´n molt les olives , però aixi no n´hi menjat mai..
    Quant t´ha costumes a tenir oli d´aquest ja no en vols cap més , oi??
    Moltes gracies per deixar que veiem aquest Restaurant que dius ser tan bo.
    Una abrasada.

4. hay sión quines olivetes més bones, en semblen de pel´licula, mai en avia vist de aquesta manera, dit axó si crerús convenient en done una preparaçió que es fá per aquesta comarca...salutaçións paco

5. aquesta bé això de confitar les olives, les intentarem provar... encara que pels més urbanites no ens sigui fàcil conseguir-les abans de tractar-les, ...Ah!..i a la brasa estan increibles, bonissimes!!
    una abraçada

6. No hi ha res com una excursió gastronomico-cultural com la que encertadament heu fet vosaltres.
    L'oli, el dinar i la visita a la imperial Tàrraco. Una abraçada

7. No havia sentit mai que les olives es fessin a la brasa... sense macerar ni res?
    L'oli de Siurana és bonísism, nosaltres hi anem a escalar i molt sovint aprofitem per comprar-ne. Tot iq ue ara tinc família a Mas de Barberans que també ens donen oli de la primera prmesada en fred i decantat... una passada!
    Felicitats per aquest dia tan fantàstic que vau passar; a mi també em va agradar conèixer-vos en persona ;)

8. Una de las cosas que mas disfrutamos en España es la tapita de aceitunas que nunca falla. Confitadas no las he probado, pero seguro estan muy ricas.
    Un beso.

9. Un recepta ben original... Jo ja les he conservat les olives que vam collir aquest any. Hauré d' esperar l' any vinent per provar-ho.
    ptns.

10. Dolors
    Encara que no hagis pogut provar les olives tindràs un bon oli tot l`any.
    Petons

Elvira
    M`imagino que segons quins moments el estar lluny de casa ha de ser mol poc gratifica’n, però en altres deu compensar, sempre pots fer una escapada per poguer tenir un bon pa amb oli

Peixos
    Aquestes olives son una mica especials i t`han de agradar una mica amargants
    Quan t`acostumes a lo bo, es difícil tornar enredera,i amb un bon oli mes
    Petons

Paco
    Com he dit abans son unes olives una mica especials, però com tot, si t`agraden son boníssimes.
    Una abrasada.

St Hilari
    El primer cop que les vam provar va ser a un restaurant, i al preguntar ens van explicar la historia, sempre hi haurà alguna olivera a ma jejejeje

Josep
    Si es poden aprofitar les sortides per fer una mica de tot, millor oi ¡¡¡¡

Gemma
    Un cop has provat el bon oli, per les amanides o per el pa,ummmm, si compares el preu la diferencia no es molta, però si que hi ha molta diferencia amb el sabor.

Kako
    Las aceitunas son buenas de todas formas.
    Besos

ANNAFS
    L`any binen prova-les son resultones
    petons

11. Que buenas con lo que me gustan las aceitunas, me encanta, besos, pepa.

12. Pepa cooks
    Es una forma totalmente distinta de comer aceitunas

13. Tenia una reserva en aquest restaurant, per fer el menu amb meridatge...però per motius de salut es va suspendre...hauré de tornar-ho a proposar...
    ptnts

14. Marta
    Va ser una llàstima que tinguessis de suspendre’l per motius de salut, però com es diu “hi han mes dies que llonganisses”; val la pena recuperar-lo