PASTIS D’ANIVERSARI: PER L´AINA I PER EL SEU AVI MIQUEL




El mes de febrer és el mes dels aniversaris a la família . Doncs el d’en Miquel és el dia 5 i el de l´Aina la nostra neta el dia 8, però amb molts anys de diferència, per tant els celebrem el mateix diumenge després, és quan podem ser-hi tota la família.

Per tant he de preparar dos pastissos.


 INGREDIENTS PER EL DE L’AINA

3 ous
200 g de sucre
200 cc de llet                                     
100 cc d’oli d’oliva
200 g de farina
1 sobre de llevat
Ratlladura de la pell d’1 llimona
150 g d’ametlla molta

Per la cobertura de xocolata

1 rajola de xocolata amb llet Nestlé postres
½ tasseta de llet
1 nou de mantega

Per les figures de Fondant

1 pastilla fondant blau
1 pastilla fondant carbassa
1 pastilla fondant groc
1 pastilla fondant verd

Per preparar les figures: La setmana abans de preparar el pastis, vaig preparar les figures, doncs quan vaig comprar el fondant, em van dir que les podia preparar i guardar-les en una capsa tapades, fora de la nevera.

Com que no havia fet servir mai aquests tipus de pasta, creia que seria complicat, però la meva sorpresa va ser, que sembla plastilina i em va resultar molt entretingut, però fàcil de fer-les. Per una “novata” com jo n’estic prou satisfeta del resultat. A la meva néta l’hi van agradar molt.

Per preparar el pastis de l’Aina: A un bol posem els ous amb el sucre, batrem molt bé fins que ens quedi una barreja escumosa. Seguidament afegim l’oli, i la llet tornem a barrejar perquè s’incorporin bé.

En aquest punt aboquem la farina i el llevat que tenim tamisats, tornem a barrejar.

Ara ja podem posar-hi la ratlladura de pell de llimona, i l’ametlla molta, tornem a remenar perquè ens quedin tots els ingredients molt ben amalgamats.

Aboquem la barreja al motlle per coure’l i cap al forn que ja tindrem escalfat a 180 ºC, deixem coure uns quaranta minuts o fins que estigui al nostre gust. (Podem anar punxant-lo amb una broqueta per assegurar-nos que el tenim cuit). Reservem

Mentre se’ns refreda el pastís, aprofitem per preparar la cobertura de xocolata, posem una cassola amb aigua a escalfar, sense que arribi a bullir, mentrestant posem la xocolata trossejada, la llet i la mantega a un cassó i el posem dins la cassola per desfer la barreja al bany Maria, anirem remenat fins que comproven que ja la tenim al punt.

Deixem temperar uns moments i recobrim el pastís, no el vaig allisar perquè no volia que quedes

Quan la xocolata ja estava ben agafada al pastís, per posar-hi les figures de fondant, vaig humitejar amb aigua el lloc del pastís on volia col·locar cadascuna d’elles.

PASTIS PER L'AVI MIQUEL 



Vaig preparar el pastís de pastanaga, carbassa i poma que a ell l’hi agrada molt. Aquesta recepta la trobareu aquí.







Comentaris

  1. T'han quedat molt maques les figuretes de fondant, de ben segur que l'Aina va quedar molt contenta amb aquest pastís. També es molt xulo el del Miquel. Ja imagino que va ser un dia que tota la familia el va gaudir.
    Petons.

    ResponElimina
    Respostes
    1. L´Aina va quedar molt sorpresa perquè son els seus dibuixos preferits.
      Va ser un dia genial amb tota la família, per celebrar els dos aniversaris
      Petons

      Elimina
  2. Deu ni do quins pastissos més xulos! el de ninos és moníssim, l'aina debia flipar! jejejeje Una abraçada maca!

    ResponElimina
    Respostes
    1. La cara de l’Aina va ser genial, val la pena la feina
      Una abraçada

      Elimina
  3. Un pastissos molt bonics i segur que molts bons!! Moltes felicitats!

    ResponElimina

Publica un comentari a l'entrada

Entrades populars