RILLETTE D’ÀNEC


INGREDIENTS

2 confits d’ànec

100 g foie gras 

1 taronja 

Cibulet,

llimona 

Farigola 

Brandi, ½ got

2 escalunyes 

Sal

Pebre negre 

Sucre 

Torradetes  

Separem la carn de l'os de dos confits d'ànec que s'hagin cuit en el seu greix. Tallem a trossets molt petits la carn i el greix de les cuixes de l'ànec (la pell la desestimem) ho reservem en un bol.

Tallem a rodelles molt fines dues escalunyes. Afegim les escalunyes al bol de l'ànec, hi posem una mica de pebre i ho integrem tot bé.

Posem una paella al foc i, quan s'hagi escalfat, hi afegim el mig got de brandi i ho deixem coure fins que s'evapori l'alcohol.

Quan la paella ja no fa olor d'alcohol, hi aboquem el contingut del bol. Ho integrem, apaguem el foc i ho reservem.

Afegim al bol la ratlladura d'una taronja, una mica de cibulet fresc tallat ben menut i un polsim de sal. Ho integrem.

Per acabar afegim al bol el foie gras, que esmicolem i integrem amb la resta d'ingredients. Quan estigui tot ben barrejat, passem el contingut del bol a un pot de conserva amb tapa. L'omplim i ho deixem refredar a la nevera durant, mínim, 1 hora.

Durant aquest temps, traurem la pell d'una llimona i la tallem a juliana molt fina. Posem les pells en un pot amb aigua freda i ho portem a ebullició per eliminar l'amargor de la pell de la llimona.

Quan l'aigua hagi bullit, la descartem i recuperem les pells de llimona.

Al mateix pot, hi afegim una mica d'aigua nova, les pells i una cullerada de sucre. Deixem reduir l'aigua fins que tingui una textura de confitura suau.

Servim la Rillette en unes torradetes, amb la llimona confitada per sobre i una mica de fulles de farigola llimonera.

 

 



Comentaris

Entrades populars