VISITA A LACTIUM VIC


Aquest dissabte vam assistir a la segona edició del Lactium Vic, era la nostra primera visita a aquesta fira.

La fira aquest any s`organitzava a la Rambla del Passeig, ja que a la Plaça Major hi havia el Mercat que cada dimarts i dissabte es fa tradicionalment a Vic.

Ès una fira dirigida tant a professionals organitzent el 1er Fòrum del formatge, el 2on concurs de formatges, com al públic en general. Enguany la fira va aplegar a 60 formatgers amb més de 150 varietats, de diferents indrets de Catalunya, com de l`estat espanyol. (Euskadi, Galícia, Menorca, Valladolid, Caceres, etc.) .

El concurs es feia a una carpa, oberta i entre els vint-i-sis jutges vam reconèixer al cuiner Pep Nogué. A la mateixa carpa es podien fer tasts, i maridatges amb vi, a preus populars.

A part de les diferents parades de formatge, també n`hi havian de vi de la D.O. Pla de Bages, una d`aquestes parades era de les bodegues Artium que estan recuperant el raïm Picapoll amb el qual elaboren un vi jove i un de més envellit en bota, cervesas artesanes del Montseny, coques de Perafita, melmelades i fruits secs.

Desprès de tastar un munt de formatges vam decidir fer les nostres compres.

Decantant-nos per un Cremós de Mas Alba que feia tems volíem provar, un formatge cremós de pasta tova elaborat amb llet crua de cabra coagulada amb herbacol, un plaer pels sentits.
Un tros de formatge de llet crua de cabra del Terrós amb mes de 60 dies de maduració de la mateixa formatgeria.
Serrat Gros de Ossera fet amb llet de cabra alpina del seu propi ramat.
Un tros de blau del Moli de la Llavina de llet de vaca, aquet formatge es el pioner dels blaus a Catalunya.
Un Tou de Til•lers Roi, i un Serrat del Triador Roi de llet de vaca del Tros de Sort.
Mig Idiazabal de Pedro Zuzuarregi.
Hauríem volgut comprar molts mes però la butxaca no donava per tant.

També s’organitzava un concurs de munyir la vaca, on fora de concurs un grup molt nombrós de criatures miraven de fer sortir llet de les mamelles d`unes vaques artificials.

Els resultats del concurs de formatges de les diferents categories els trobareu aqui


Comentaris

  1. Com haureu disfrutat amb tants formatges, segur que estaven tots d' alló més bons.
    Petons.

    ResponElimina
  2. els fomratges m'agraden però em quedo amb els vins de la meva comarca

    petons

    ResponElimina
  3. Ohhh!! m'encanta el formatge i la llet! aquesta es la meva fira, a veure si per la propera vegade hi puc anar!!
    Petonets!

    ResponElimina
  4. Herbacol, estic intentat aconseguir-ne per a fer el meu propi formatge fresc a casa i de moment res de res.

    El Lactium és una assignatura pendent. A veure si l'any que ve...

    ResponElimina
  5. Estimada, com l'Òscar, el lactium és una assignatura pendent. ENs ho apuntem per anar-hi l'any vinent. Molts petons.

    ResponElimina
  6. Quin bé de Déu de formatges!. Nosaltres som molts formatgers, i alguns els reconec, però n'hi ha tants...

    Bé, ja ens recomanareu el que us hagi agradat més!

    ResponElimina
  7. Hola sion i miquel!us vaig trobar a faltar el divendres a la classe de'n David Lienas...Pel que es veu vau gaudir d'allò més amb aquesta estupenda mostra!, a mi el formatge m'agrada però sempre que sigui suau al paladar, i sobretot calentó...ummmmmm...A reveure!

    ResponElimina
  8. sion, aquestes fires me encanten, em recordu que desde xicotet iá vicita-va els fábriques de alimentació de tot arreú........paco

    ResponElimina
  9. Caram, vau fer unes bones compres, vau sortir ben carregats de formatges!
    M'hauria agradat veure el concurs de munyir la vaca, je je je...
    Vic és preciós, de manera que passejar-se per la fira de formatges ha de ser una manera magnífica de passar un bon diumenge ;)

    ResponElimina
  10. Apuntats la llista de formatges que vàu comprar. Conec el d'Ossera i és...diví!

    ResponElimina
  11. Quina fira més interessant! M'agraden molt els formatges, de tot tipus, si més no els tasto, l'únic que passa és que llavors si un m'agrada no recordo d'apuntar-me'n el nom i llavors ja no ser quin és aquell tant bo que havia comprat la darrera vegada. Grrrrr!
    I jo també hagués sortit ben carregadeta, són una debilitat.
    Una abraçada.

    ResponElimina
  12. Quina selecció que vareu fer eh?. M'encanten els formatges... Fins fa un parell d'anys a la nevera, sempre hi havia una campana amb assortiment... però un dia en un anàlisis rutinari, em van dir "eisss... que el colesterol està una mica alt".. i vaig passar de menjar-ne a diari, a fer-ho "en ocasions".

    ResponElimina
  13. LA COCINERA DE BETULO
    Nosaltres som uns enamorats dels formatges i vam gaudir moltísim.
    Petons

    Lidia
    Es una zona vinícola molt interessant i poc coneguda.
    Petonets

    Laura
    A nosaltres la llet no, però el formatge ens encanta
    Petons

    Starbase
    A la fira hi havia una parada ham productes per fer-te tu mateix el formatge, hi havia quall però no se si herbacol
    Una abraçada

    ResponElimina
  14. La cuina vermella
    Es la fira ideal pels adictes al formatge, la recomano
    Petonets.

    Gloria
    Serà difícil dons tots els que vam comprar ens encanten
    Molts petons

    Mercé
    No vam poder venir per un compromís el divendres a la tarda, la fira es molt interessant hi ha tot tipus de formatges i per tots els gustos.
    Un petonas

    Paco
    A nosaltres també ens agraden totes les visites a llocs relacionats amb la bona teca.
    Una abraçada

    Gemma
    Nosaltres el concurs en si no el vam veure, paro abans van deixar pujar la canalla i va ser d`allò mes divertit
    Petonets

    ResponElimina
  15. Visc a la cuina
    Son diferents tipus de formatges però tots mol bons amb el seu estil
    Petons

    Gemma – Guspires que viatgen amb el vent
    He obert una pagina al ordenador per anotar els noms, es una idea.... sempre sabràs els que mes t’agraden jejeje
    Petons

    Ricard Sampere
    La salut es lo rimer, però bé algun cop pot caure un bon formatge
    Una abraçada

    ResponElimina
  16. L'autor ha eliminat aquest comentari.

    ResponElimina
  17. Jo vaig estar a la primera edició i vaig tornar a casa amb la butxaca buida i una bossa en plena. Es la fira ideal pels amants del formatge.
    Muas!

    ResponElimina
  18. Una excel:lent manera de passar el dia, però jo no hagués pogut tornar tan carregada ja que el tiet colesterol em té una miqueta amenaçada!!!
    PTNTS
    Dolça

    ResponElimina
  19. UAUUUUUUUU!!! quin POST , noltros també ens agraden molt els formatges i ara gràcies a tu tenim una llista seleccionada per experts per a poder gaudir . A mi també m'hagués agradat veure munyir la vaca i fins i tot m'hagués agradat provar-ho.

    Tal vegada qualque any hi podran anar.

    Moltes gràcies , Sion.

    Una abraçada

    ResponElimina
  20. Que feria mas chula!ya veo que disfrutaste comprando quesos,a mi me pasaria lo mismo,me encantan.
    Besets.

    ResponElimina
  21. mmm..formatges...hi volia anar diumenge...però sempre surten coses!!!
    Sort dels posts!!!
    Ptnts

    ResponElimina
  22. Iep, una gran fira, jo també hi vaig ser :-)

    ResponElimina
  23. Mira ...aquesta si que m´agradaria d´anar-hi ....l´any que ve...

    ResponElimina
  24. Gemma
    A nosaltres ens va passar aquet any, hi han tants formatges i tots tan bons
    Petons

    Dolça
    Es una llàstima lo del “tiet” però segur que algun hauria caigut
    Mols petons

    Xisca
    Va ser un dia molt productiu, primer els formatges ascla i desprès vam anar al mercat, i algun que altre producte vam comprar
    Petonets

    Mesilda
    Es una fira pels formatgers, i per gaudir
    Petons

    ResponElimina
  25. Marta
    Es veritat sempre pots assabentar-te de coses
    Molts petons

    Surfzone
    Llàstima no ens trobéssim, molt bona fira.
    Una abraçada

    Els peixos
    Es una fira força interessant per els formatgers
    Un petonas

    ResponElimina
  26. Soy adicta a los quesos!!! que buenos!!
    Saludos cris

    ResponElimina
  27. Nosotros también, son tan buenos.
    Besos

    ResponElimina

Publica un comentari a l'entrada

Entrades populars