TARTAR DE VEDELLA



INGREDIENTS

200 g de filet de vedella
Ceba
Tàperes
Cogombres amb vinagre
Rovell d`ou
Mostassa antiga
Salsa Worcestershire
Sal
Pebre

No hi poso les quantitats dels altres ingredients, ja que això va a gust de cada persona.

També s'hi pot posar unes gotes de tabasco si agrada més picant, o un raig de licor (whisky o conyac).

Tallem amb el ganivet, (mai amb trituradora) la carn a trossos molt petits, reservem

Tallem la ceba, les táperes i els cogombres amb vinagre també molt petits, reservem

A un bol posem la carn, la ceba, els cogombres i les tàperes, afegim el rovell d’ou, barregem-ho molt bé, i anem posant poc a poc la mostassa, la sal, el pebre i la salsa Worcestershire, tornem a barrejar-ho tot, si ho anem afegint poc a poc podem controlar més el gust final.

Podem empolsinar amb ceba fregida.

Acompanyem amb unes torrades de pa.

Comentaris

  1. Els tàrtars de carn em costen una mica, pel tema de la carn crua. En canvi, un tàrtar de peix, amb la resta d'ingredients que proposeu, segur que m'encantaria!

    ResponElimina
  2. Sión, m'encanta el tartar o streak tartar com diuen que es el nom original, me emporto una miqueta pel camí.
    Muxutxuak

    ResponElimina
  3. Sión,
    Hi ha a qui no agraden les figues, a mi els tàrters no m'acaben de fer el pes i això que sempre que n'he preparat els he tastat per a comprovar-ne el punt. Amb això ja en tinc prou.
    La recepta és la tradicional i molt ben explicada.
    Felicitats.

    ResponElimina
  4. La puc fer per al meu marit, però jo sabent que es carn crua no m' acaba de fer el pes, potser son maníes. Aixó no vol dir que no sigui bó.
    Petons.

    ResponElimina
  5. És un dels meus plats preferits i el preparo just com tu dius... i amb tabasco (molt poc) i com licor m'agrada posar-hi vodka, que sembla tingui un sabor més neutre.

    ResponElimina
  6. fa poc que he confessat públicamente que m'encanta el bistec tàrtar, i aquest que presenten compleix tots els cànons. amb l'afegitó de la ceba 'ikea', que m'agrada i en prenc nota!

    ResponElimina
  7. Gemma
    Jo també amb quedo amb el de tonyina, el de carn per al Miquel
    Petons

    Pardini
    Gracias
    Un saludo

    Rosa
    Quina enveja, però es que no puc, amb quedo amb el de tonyina.
    Petons

    ResponElimina
  8. Els fogons del pare
    Jo el preparo per el Miquel i per mi una altre cosa.
    Una abraçada

    LA COCINERA DE BETULO
    Amb passa com a tu, la preparem però no la mengem.
    Petons

    Ricard Sampere
    La propera provaré de fer-li al Miquel com tu dius, veurem que tal.
    Una abraçada

    ResponElimina
  9. Nunca lo he probado,pero creo que me gustaria....aunque tambien prefiero el de pescado.
    Besets.

    ResponElimina
  10. A mi m'agrada però en canvi a casa no m'animo em fà l'efecte de que no em quedarà bé, perque realment té el seu que.

    Muas!

    ResponElimina
  11. Provaré la teva recepta, a casa també en fem de tant en tant i ens agrada molt!!!

    ResponElimina
  12. Sión, una recepta canónica que m'ha recordat el meu primer steak tartar a un restaurant... amb aquell cambrer tan mudat barrejant els ingredients devant meu....PURA LITÚRGIA!!

    :))

    ResponElimina
  13. Acabo de descubrir tú blog y me parece muy interesante!
    Ya tienes una seguidora más!
    Saludos!

    ResponElimina
  14. hola sion, nunca he comido tartar de vedella, pero confieso que tu plato tiene una pinta de esas para no dejar nada en el plato, saludos paco

    ResponElimina
  15. A casa l'únic que li agrada la carn crua és al meu marit, però a lo millor m'animo i li preparo segur que estarà molt content!

    ResponElimina
  16. Els tàrtars no m'agraden, si és de tonyina encara el provo. Però Sión, t'he de dir que fa goig!!

    ResponElimina
  17. Ai Sion, que avui no vindré a dinar!!! No puc amb això de la carn crua, amb el peix encara, però tampoc massa!
    PTNTS
    Dolça

    ResponElimina
  18. Ohhh!!!
    Tartar, com m'agrada!
    Tot i ser dels meus àpats predilectes, a casa estic limitadísima, el meu marit no el vol ni en pintura la carn crua, o sigui que en fa que no menjo... ni ho recordo, la veritat es que per mi sola em fa mandra, posarme a la cuina.
    Ains! quins records! i quin sabor.
    Com t'envejo.

    Salut!

    ResponElimina
  19. Els tartars a casa no agraden massa.. bé rectifico a mi no m'agraden, però a en Kike li encanten i quan ha vist el teu m'ha dit que n'aprengui de tu i que un dia li faci la teva recepta!!

    ResponElimina
  20. El peix cru i macerat, encara, però la carn crua no la podria menjar. suposo que ha de ser molt bo aquest tartar, i al meu marit segur que li agradaria.

    ResponElimina
  21. Hola Síon,

    La veritat és que som més del peix però , he de dir que la meva padrina paterna feia uns bistecs crus adobats que semblaven cuits i tant a mi com als meus germans ens agradaven molt . Ma mare quan adobava la carn capolada per a fer mandonguilles sempre ens l'he donava a tastar a noltros , així idò ja pots veure que si m'agradaria .

    En quan a l'entrada anterior , trobo que tu també podries fer en tots els teus plats un menu semblant el del Compte Arnau.
    Encara que sigui en retard , felicitats.

    Una abraçada

    ResponElimina
  22. Tot i que la carn crua no és el meu fort, he de reconèixer que aquest tartar té una pinta estupenda i una presentació exquisida.
    Salutacions!
    Anna (de la Taula d'en Bernat)

    ResponElimina
  23. Manel
    La seva li dona un toc molt saborós, segons en Miquel.
    Una abraçada

    Mesilda
    Si el probes ja amb diràs, encara que jo amb quedo amb el de tonyina
    Petons

    Gemma
    Animat, segons el Miquel es bonisimmmmm.
    Petons

    Visc a la cuina
    Si el probes ja amb diràs.
    Petons

    ResponElimina
  24. Starbase
    Be es que preparar-lo, te la seva LITÚRGIA, jejeje
    Una abraçada

    Damilena
    Muchas gracias, vengo a visitarte ahora
    Besos

    Paco
    Si t’agrada la carn crua esta molt bo, segons en Miquel.
    Una abraçada


    La cuina de l’estany
    Et passa com a mi, que no m’agrada i li preparo per ell.
    Petons

    ResponElimina
  25. Teresa
    Jo amb quedo amb el de tonyina també
    Petons

    Dolça
    Quan en prepari de tonyina t’aviso, jejeje
    Petons

    Petita cuina
    A mi no m’agrada el de carn, però li preparo al meu marit, quan en torni a fer t’aviso, jejeje
    Petons

    ResponElimina
  26. La cuina vermella
    Els tàrtar de carn deu de ser una cosa de marits, jejeje
    Molts petons

    ANNAFS
    Ets de las mevas.
    Petons

    Xisca
    Crec que t’agrada tan de carn com de Peix.
    M’acabes de donar una bona idea, encara que el menu Comptesa Sion, sembla que no queda massa be. Jejeje
    Molts petons

    Anna
    Moltes gracies
    Petons

    ResponElimina

Publica un comentari a l'entrada

Entrades populars