CABELL D'ÀNGEL




INGREDIENTS

1 carbassa de cabell d'àngel
Sucre segons el pes un cop neta, en aquest cas 600 g.
Mitja llimona per k. un cop neta
1 copa de vi dolç Moscatell d'Empordà de Espolla.

Encendrem el forn a 180º - 190º C. Mentrestant sota l'aigua netegem molt bé la carbassa, amb un ganivet fem uns talls a la pell, amb conta que es molt dura. La posem a una safata fonda i la portem al forn durant uns 70 – 90 minuts aproximadament.

Passat el temps la traiem del forn, deixem refredar, la pell una vegada cuita surt molt facilment, traiem les llavors i els filaments més llarcs on hi van les llavors.

La resta la posem a la balança per saber-ne el pes un cop neta. Jo hi poso 600 g de sucre per quilo.

A una olla posem la carbassa, el sucre, la llimona i el vi dolç, la portem al foc i la deixem coure a foc molt lent durant una hora, anirem remenant molt sovint, perquè no s’enganxi, procurant desfer-la amb una forquilla.

Quan canvia de color i te un punt dauradet ja la tindrem llesta.

Traurem l'olla del foc i deixem reposar uns quinze minuts.

Passat el temps l’avoquem als pots que ja tenim esterilitzats, tapem hi els posem a l’inrevés. Quan s’hagi refredat també tindrem els pots fets al buit. La guardem a un lloc fresc.






Comentaris

  1. Hola Sion, noltros per fer-la no la trenquem sinó que la posam sencera dins el forn , i després la buidam i llevam les llavors. La posam a una greixonera amb el sucre i començam a fer la confitura. Tot són maneres , no?? Una besada

    ResponElimina
  2. Uf! jo fa molts i molts anys també n'havia fet però no recordo pas com, hauria de revisar un llibre que tinc de conserves. Però les conserves fetes a casa com canvien, oi?
    Una abraçada

    ResponElimina
  3. Quin bon aspecte! Aquest any un senyor del poble m'ha dit que em regalaria una carabassa de cabell d'àngel. Ara ja tinc la recepta.
    Perfecte!

    ResponElimina
  4. Jo, com la Xisca, també la poso dins del forn, però ara fa temps que no en faig. L'any passat vaig comprar una carbassa i se'm va fer malbé abans que tingués un moment per fer la confitura!!!!!
    T'ha quedat amb un color preciós! I ben neta, no com la de compra, que a vegades et trobes trossets de closca o de llavors!

    Quina sort, trobar un pagès tan amable! I a més, això de "nena", et devia agradar, oi?

    Petons

    ResponElimina
  5. No n'he fet mai, però ara m'estudio la recepta, a veure si trobo un pagès tan galant com el que vas trobar tu, jejej!!!

    PTNTS
    Dolça

    ResponElimina
  6. No la he hecho nunca. Pero el cabello de angel en los botes tiene una pinta divina.
    Besets

    ResponElimina
  7. Té molt bon aspecte...ara ja sé els passos per fer-ne. Em guardo la recepta.

    ResponElimina
  8. Hola,
    No l'he feta mai, però m'ho apunto per si de cas. Moltes gràcies! Petons

    ResponElimina
  9. Mmmmm... que bonissim es el cabell d'angel!!!! Tant de bo em trobes un pages tan generos... ;-)
    Ara a deleitar-nos amb receptes amb aquesta delicia!
    Un petonas
    Sònia

    ResponElimina
  10. Aquests pots de cabell d'àngel tenen molt bona pinta, no sé si m'atreviria a fer-ho.
    Petons.

    ResponElimina
  11. Segur que el cabell d'àngel fet a casa no té res a veure amb el que es compra. T'ha quedat guapíssima!

    ResponElimina
  12. Que rico el cabello de ángel, nunca me atreví a hacerlo, este se ve divino.

    ResponElimina
  13. Muchas gracias por publicar esa receta! Me la guardo para hacer cuando tengo calabazas de cabello de ángel. No sabía como se hace, pero gracias a ti, ya tengo la receta. No parece muy complicado!

    ResponElimina
  14. Xisca
    Com molt bé dius tot son maneres, sempre sen aprèn una mica mes.
    Però aquesta entre els meus records i les instruccions del pagès, ma quedat prou bé.
    Petonets

    Gemma
    Totes les conserves fetes a casa son un altre cosa.
    Petonets

    SILVIA
    Menys mal que no soc l’única a qui li regalen una carbassa jejeje !!!!!
    Si la fas ja amb diràs
    Petons

    ResponElimina
  15. Margarida
    Es la primera vegada que en faig, i estic molt contenta del resultat.
    Amb les instruccions del pagès, i amb lo afalagada que estava amb el “nena” així de bé a estar el resultat jejeje !!!!!
    Molts petons

    Dolça
    Si desprès d’estudiar la recepta, trobes un pagès com aquell de ben segur que la fas. Jejeje !!!!!
    Molts petons

    Orquidea59
    El resultado ha sido muy bueno.
    Besos

    ResponElimina
  16. Cristina
    Tota teva, desitjo que si en fas et quedi molt bé
    Petonets

    La cuina de l’Eri
    Gracies a tu, si t’agrada’t la recepta
    Petonets

    Encontrar la Felicidad en los Pequeños Detalles
    Si que es molt bo. No crec que ni hagin gaires de pagesos com aquest, jo encara al•lucino, si m’expliquen no meu crec.
    Petons

    ResponElimina
  17. LA COCINERA DE BETULO
    I tant que t’atreviries, fas coses molt mes complicades.
    Molts petons

    Visc a la Cuina
    Tens tota la raó, no te res a veure aquest amb el que comprava
    No crec pas que en torni a comprar
    Petons

    Annie
    No es complicado de hacer, solo necesitas tiempo.
    Besos

    Damilena
    Cuando tengas calabazas merece la pena hacer cabello de ángel. Si pruebas de hacerla ya mes contaras el resultado
    Besos

    ResponElimina
  18. Que buena pinta tiene,ademas caserito,estara de lujo....ya me lo imagino con hojaldre ummm...de vicio!!
    Besets.

    ResponElimina
  19. Sión i Miquel; Un cabell d'àngel que de de bensegur sap a gust celestial... i si les instruccions són del pagés, éxit assegurat.
    Que vagi de gust Miquel i Sión¡¡

    ResponElimina
  20. Hola Sion, guapa tu

    quina sort, per la meva zona no es massa fàcil de trobar-ne ara, recordo que de petita a casa (soc de pagès jo ) el papa sempre en sembrava, i desprès feia confitura mig poble...temps era temps


    mil petonets Susanna

    ResponElimina
  21. Dels confits, el cabell d'àgel sempre es el que més m'ha agradat, i si es natural, encara més.
    Una abraçada

    ResponElimina
  22. el cabell de angel mi madre siempre se lo hacia ella y tambien el horno y le quedaba de muerte y con el mismo color que te ha quedado Sion, pues a disfrutarla que te lo has merecido despues del trabajo de la confitura,
    miquel

    ResponElimina
  23. A mi el cabell d'àngel no m'entusiasma, però fet a casa segur que el trobaria bo!!
    Petons
    Sandra

    ResponElimina
  24. Mesilda
    Amb pasta de full esta molt bo
    Petons

    JosepB Menja de bacallà
    Les instruccions del pagès han estat la clau del èxit. Jejeje
    Una abraçada

    SUSANNA
    De petita la feien a casa, jo portava temps amb ganes de fer-ne, però o no trobava carbasses o no tenia temps. Ara e aconseguit les dues coses.
    Petons

    ResponElimina
  25. Josep
    Es que es molt bo, a mi m’encanta i amb pasta de full Ummmm
    Una abraçada

    Miquel
    Això de fer-la al forn es ben curiós, bé tot son maneres.
    La feina a valgut la pena desprès de veure’n el resultat.
    Una abraçada

    Elsfogonsdelabordeta
    La comprada per mi es massa dolça, fent-la a casa la avantatja es que la fas al teu gust.
    Petons

    ResponElimina
  26. Quina sort que et regalin una carbassa com aquesta!
    El cabell d'àngel és un dels meus grans pendents, reconec que em fa una mica de mandra tot el procés...

    ResponElimina
  27. Mai he fet cabell d'angel sempre el compro, pero clar no ha de tenir ni punt de comparació
    petonets

    ResponElimina
  28. M'has fet recordar el temps que a la meva mare li portàvem una carabassa i feien la confitura de cabell d’àngel. Petons

    ResponElimina
  29. Mai no n'he fet però m'encanta. M'apunto la recepta, fa molt bona pinta!
    Marta

    ResponElimina

Publica un comentari a l'entrada

Entrades populars