DELICADESA DE MADUIXES I LLONGANISSA




Amb aquesta recepta participo a La recepta del 15, del mes de abril que organitzen Els fogons de la Bordeta i Xocolata desfeta

INGREDIENTS

4 llesques de pa de pagès
150 g maduixots
50 g llonganissa a talls gruixuts
Fulles d’amanida al gust
Oli d’oliva verge extra
Unes gotes de vinagre de vi
Sal
Pebre

Traiem les crostes de les llesques del pa de pagès. Un cop tinguem les molles polides posem-les al forn a 100ºC durant uns quinze minuts, no tenen que ser torrades, nomes assecades per poder-les amanir millor.

Rentem els maduixots. Agafem 50 g i passem-los per el ratllador de tomàquet, pel costat gruixut, amanim amb unes gotes d’oli, un polsim de sal i reservem a la nevera. La resta de maduixots, reservem també a la nevera per tallar-los al moment de servir.

Traiem la pell a la llonganissa i tallem-la com bastons. Reservem

Preparem una mica de vinagreta, barregem en una tassa dues cullerades d’oli i unes gotes del vinagre, un polsim de sal i de pebre. Reservem

Escampem sobre les llesques de pa que tenim assecat, la ratlladura dels maduixots, com si fos un pa amb tomàquet. Amanim amb unes gotes d’oli.

A sobre de cada llesca repartim la amanida que tindrem regada amb la vinagreta, la resta de maduixots tallats a rodelles i a sobre els bastons de llonganissa.

A cada plat posem dues llesques una al damunt de l’altre.


Recepta del llibre 100 Plaers per Compartir de Carme Ruscalleda adaptada al meu gust

Comentaris

  1. Uuuo, quina tapeta més orginal que has fet!! M'agrada molt!
    Moltes gràcies per participar en la Recepta del 15!
    Petonets
    Sandra

    ResponElimina
  2. Me parece una receta muy original!! con tu permiso me la levo.
    Suerte en el concurso!
    Besos

    ResponElimina
  3. Que deliciosa y original!!....me ha encantado como te ha quedado!!......Abrazotes, Marcela

    ResponElimina
  4. Que original, longaniza y fresas.
    Me encanta la combinación.
    Es que se ve delicioso.
    Besets

    ResponElimina
  5. una buena combinacion y sorprendente
    miquel

    ResponElimina
  6. Quina combinació més diferent, s'haurà de tastar!!!

    ResponElimina
  7. La recepta del 15 sempre em porta a combinacions que mai m'hauria imaginat. Felicitats per l'originalitat.

    ResponElimina
  8. Quina manera més original i bona de menjar maduixes! M'encanta!!! Petons

    ResponElimina
  9. Em sembla molt original i refrescant, no? Ideal per un sopar informal, amb tot de picadetes... Gràcies per la idea!
    Besos

    ResponElimina
  10. I també delícia sens dubte! perquè té un aspecte diví!
    Molts petonetss

    ResponElimina
  11. Una tapa ideal, la penso provar avui mateix, m'encanta la idea! ;)
    Petons!!

    ResponElimina
  12. Hola Sión
    Culleres, que bona aquesta proposta.
    Bona cuina

    ResponElimina
  13. Una recepta ben original, segur que la combinació de gustos és molt bona.

    ResponElimina
  14. Quina combinació més original, m'heu deixat amb la boca ben oberta! Llonganissa i maduixes... això ho haig de provar!

    ResponElimina
  15. un "montadito" ben especial. M'has fet venir ganes de tastar-lo, per l'originalitat!!
    PTNTS
    Dolça

    ResponElimina
  16. Una altra proposta saladeta per al 15!. Una combinació original de sabors i colors!

    ResponElimina
  17. Sou dels pocs per no dir els únics que no heu fet postres!
    Quina recepta més original...estic encuriosida per provar la textura de les maduixes amb la llonganisa.

    ResponElimina
  18. Quina combinació! Caram, em costa imaginar-me el sabor, però ha de ser fantàstic. Uhm, s'haurà de provar això, eh? M'ho apunto!
    Petonets!!

    ResponElimina
  19. Aquesta idea no m'hagués passat mai pel cap... :). Però llegint el post i aprofitant que tenia de les dues coses, he fet un assaig simplificat i força be...!. Salut!.

    ResponElimina
  20. Aquesta recepta em va encantar!! I és que sent una recepta de la Rusca, no falla! ;)
    Petons!

    ResponElimina
  21. Quina combinació!!! i segur que gustosa, les maduixes i deuen donar un punt de frescor... què bo!

    ResponElimina
  22. Una combinació sorprenent..
    Llastima q jo no la puc tastar.
    Petonets

    ResponElimina
  23. Si que hi han moltes maduixes als blogs !!! Sort al concurs i m'agrada molt com a sopar

    petonets i bona setmana

    ResponElimina
  24. Uns entrants molt divertits! El contrast de dolç i salat m'agrada!

    ResponElimina
  25. Val, aquesta sí que no la coneixia... maduixes amb llonganissa... brutal.

    ResponElimina
  26. Hola!
    Ja he vist a molts blogs la combinació de les maduixes amb salat, i no ho he provat mai! Serà el meu nou repte! T´ha quedat molt xula la presentació.
    Petons

    ResponElimina
  27. Elsfogonsdelabordeta
    Moltes gracies, a mi també m’agrada molt participa amb aquesta idea tan fantàstica
    Petons

    Crismas
    Es una receta del libro 100 plaers per compartir de la Ruscalleda
    Un beso

    Foodtravelandvine
    Muchas gracias
    Besos

    ResponElimina
  28. Orquidea59
    La combinación fue lo que me decidió prepararla
    Besos

    Miquel
    Quan la proves encara et sorprèn més
    Una abraçada

    Visc a la cuina
    Si la proves ja em diràs
    Petons

    ResponElimina
  29. Cristina
    Es lo bo d’aquesta convocatòria sobre un producte determinat
    Petonets

    La cuina de l’Eri
    Si no es maça normal, però quan la menges et sorprèn molt agradablement
    Petons

    Queti B
    Per un sopar d’estiu a base de platets queda deliciós
    Molts petons

    ResponElimina
  30. Ingrit
    Ja entre nomes per la vista i en boca encara esta mes bé
    Petons

    Acabatdefer
    Ja em diràs, segur que t’encanta
    Petonets

    La lionesa-Narcis
    Una expressió molt encertada
    Una abraçada

    ResponElimina
  31. Annafs
    La combinació es encertadíssima
    Petons

    Gemma
    Si la proves t’encantarà, surt una mica de lo normal, es nota la ma de la Ruscalleda
    Molts petons

    Dolça
    Es molt original i bo.
    Petonets

    ResponElimina
  32. Gloria
    Si que es original, però el resultat molt bo
    Petons

    Cristina
    Segur que si la proves repeteixes
    Petons

    Marina
    Com no me cansat de dir la combinació es especial i bona
    Petonets

    ResponElimina
  33. Ricard Sampere
    Senyor Ricard m’agrada que t’agradi, jejejeje
    Una abraçada

    Mercé
    Es que tens l’èxit assegurat
    Un petonas

    Teresa
    Les maduixes junt amb l’amanida li donen molta frescor
    Petons

    ResponElimina
  34. Neus
    Sento molt que no la puguis tastar
    Molts petons

    Isabel
    Es que es una convocatòria que fan els blogs de xocolata desfeta, i els fogons de la bordeta, cada mes d’un producte determinat
    Petons

    El taller de cuina
    Es la gracia, frescor amb dolç i salat
    Petonets

    ResponElimina
  35. Starbase
    Mai més ben dit....... brutal
    Una abraçada

    Anna
    Moltes gracies
    Desprès del 15 de Maig, les maduixes ens les menjaren d`un altre manera
    Petons

    ResponElimina
  36. Que original i ha d'estar boníssim a més!!
    Ja m'ho menjaria :)
    1 salutació!

    ResponElimina

Publica un comentari a l'entrada

Entrades populars