dilluns, 22 de maig de 2017

CANSALADA CUITA A BAIXA TEMPERATURA AMB XAMPINYONS




Fa un temps en Manel del blog Cuina Generosa va publicar una recepta de Cansalada a baixa temperatura. Com que a mi la cansalada m’agrada molt de totes les maneres, va queda pendent de preparar aquesta recepta.

Ara ja tinc l’envasadora al buit, així doncs he pogut preparar-la salpebrada al meu gust. Seguint les instruccions d’en Manel ha quedat fantàstica.

Com que n’he fet un bon tros en tindre per vàries preparacions.

INGREDIENTS

800 g de cansalada viada fresca
Sal
Pebre negre en pols
Una bossa d’embassar al buit

Vaig posar una olla coberta d’aigua al foc a la temperatura més baixa, procurant que no arribes als 80º. Va estar-hi unes tres hores i mitja. Passat el temps la vaig deixar refredar dins de la mateixa aigua. Un cop freda vaig posar la cansalada a la nevera fins l’endemà que volia preparar el plat. Ha quedat boníssima i molt melosa.

Per poder preparar el plat en vaig tallar uns talls amb la màquina, i la vaig acompanyar amb xampinyons i suc d’un rostit. La resta la vaig congelar per altres preparacions.


PER L’ACOMPANYAMENT

250 g de xampinyons
Suc d’un rostit que tenia al congelador

Vaig netejar els xampinyons, i els vaig tallar a trossos. Un cop el suc de rostit estava descongelat i calent, vaig coure els xampinyons que ja tenia salpebrats, quan estaven el punt que m’agraden i amb el foc apagat, vaig posar-hi els talls de cansalada perquè s’escalfessin una mica.

Per servir, al plat vaig posar els talls de cansalada una mica superposats, a sobre els xampinyons i salsat tot el conjunt. 


2 comentaris:

  1. m'alegro que t'hagi agradat, com tu dius, pot tenir molts usos, i està realment de vici hehehe

    ResponElimina
    Respostes

    1. I tant que esta de vici, en pocs dies l’he feta amb tres preparacions diferents, doncs en vaig fer un bon tros!! Moltes gracies per la recepta!!
      Una abraçada

      Elimina