ÀNEC A LA TARONJA



 
INGREDIENTES

2 cuixes d’ànec fresques
¼ litre de suc de taronja natural
50 g. sucre
Encenalls de pell de taronja
Sal
Espàrrecs verds

Preescalfem el forn a 180º C, posem les cuixes a una safata, sense oli ni sal, durant uns quaranta minuts, perquè ens deixin anar el seu oli.

Retirem les cuixes, amb l’oli que ens han deixat i el sucre preparem un caramel, quan el tinguem ben lligat, desglacem amb el suc de taronja. Reduïm la salsa a la meitat.

Tornem a posar les cuixes a la safata i la portem al forn, deixem coure uns 20 minuts, passat el temps, acabarem la cocció gratinant, anirem mullant les cuixes amb la salsa caramel·litzada.

Podem acompanyar amb espàrrecs, i unes tires fines de pell de taronja, que podem confitar amb la mateixa salsa.

 

Comentaris

  1. mmm! Que bo! Aquest plat no falla mai. M'hi ha agradat molt, l'acompanyament d'espàrrecs verds. Petons

    ResponElimina
    Respostes
    1. Acompanyen molt bé i donen més color al plat
      Petons

      Elimina
  2. Una combinació sensacional, l'ànec i la taronja mariden molt bé.
    Sempre faig l'ànec guisat a la cassola, però així al forn ho trobo molt més fàcil, ho provaré ;)

    ResponElimina
  3. Sión, l'ànec per a mi find fa uns quants anys carn desconeguda, ara disfruto amb ell.
    El teu m'està dient mossega'm

    Muas!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Celebro que t’agradi
      Trobo que l’ànec es “m’agrada” o “no m’agrada” , a casa ens agrada amb totes les preparacions possibles
      Petons

      Elimina
  4. crec que mai l'he tastat pero segur que està bonissim!! m'encanta l'ànec! petons

    ResponElimina
  5. M'encanta l'ànec, però a casa meva tant sols m'agrada a mi i per això en cuino poc....tindrè que venir a casa teva a menjar-ne...jeje
    Petonets.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Solucionat, la propera vegada t’aviso…. jeje
      Petons

      Elimina
  6. Sion i Miquel; Un plat de festa major, molt apreciat a la pagesía l'ànec, era una delícia a moltes cases de pagés, quant eren festes assenyelades.
    La taronja té molts i molts recursos a la cuina, a part de menjar-la com a fruita, després de dinar.
    Salutacions Miquel i Sión¡¡ ;O)

    ResponElimina
    Respostes
    1. M’agrada posar taronja segons a quins plats d’au o carn combina molt bé
      Una abraçada

      Elimina
  7. Un plat per treure'ns el barret!!

    PTNTS
    Dolça

    ResponElimina
  8. Fa temps que tinc ganes de fer ànec a la taronja, el trobo un plat de luxe! Me l'enduc
    Petons
    Sandra

    ResponElimina
  9. queda muy bueno esta combinacion casan divinamente estos ingredientes y buena pinta tienen
    una abraçada

    ResponElimina
  10. De n'hi dó! Acostumo a fer servir les cuixes d'ànec ja confitades però crec que valdrà la pena tastar aquesta recepta i canviar una mica el registre :)

    ResponElimina
    Respostes
    1. El resultat es ben diferent, però molt bo
      Una abraçada

      Elimina
  11. Fa anys i panys que no en menjo!!!! Quina bona pinta!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Es d’aquells plats que el fas un cop l’any.
      Moltes gracies
      Petons

      Elimina
  12. Feia temps que no em passava per aquí... i m'he quedat bocabadat de tanta proposta saborosa.

    ResponElimina
  13. Hola Sion estimada i guapa tu

    Com sempre unes propostes delicioses
    mil petonets Susanna

    ResponElimina
  14. Amb aquest caramel·litzat té una pinta tremenda i la presentació és molt acurada.
    Una abraçada.

    ResponElimina
  15. Quin plat més bo! M'esperava trobar una procés més elaborat! Però m'alegra saber que només necessitaré una mica de paciència i prou :D Realment el resultat val molt la pena ^^ Tenen una pinta boníssima!

    He canviat el directori del meu blog, ara em pots trobar en http://deliciesdellimona.blogspot.com :)

    Molts petonets :D

    ResponElimina

Publica un comentari a l'entrada

Entrades populars