CARPACCIO D’ORADA




INGREDIENTS

1 orada de 300 g
Oli d’oliva
Oli fumat
Sal
Pebre blanc
1 ceba tendra

Quan comprem l’orada, demanen que ens la escatin, la facin a supremes i treguin la pell.

Posem els dos lloms damunt d’un plàstic film, els amanim amb sal, pebre blanc i un petit raig d’oli fumat. Emboliquem cada llom per separat i els portem al congelador perquè agafin cos, per poder tallar-la molt primeta.

Mentrestant preparem la vinagreta, pelem i tallem a daus molt petits les cebes tendres, les amanim amb els dos olis, el vinagre, espolsem amb una mica de sal i de pebre. Remenem i deixem marinar durant 30 minuts.

Quan s’endureixi l’orada, la tallem a rodanxes fines i les disposem al fons del plat. Amanim amb la vinagreta

Recepta del llibre Tastets d’en Pep Nogué, adaptada al meu gust.


 

Comentaris

  1. ha de ser boníssima, aquesta orada amb l'oli fumat!! Mmmmm!!!

    ResponElimina
  2. Ben fàcil i segur que està boníssima

    ResponElimina
  3. Mira que en casa les gusta el carpaccio, pero de pescado solo me he aptrevido con el bacalao. Tu propuesta me ha gustado. Besos.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Esta muy bueno si lo pruebas se bien seguro te gustara
      Besos

      Elimina
  4. Una recepta molt temptadora, a més m'ha cridat l'atenció això de l'oli fumat, que no el conec.

    ResponElimina
    Respostes
    1. A nosaltres ens va agradar molt.

      L’oli fumat mel preparo jo, amb oli de gira-sol i Fum en pols de la casa Sosa, o sigui un got d’oli x 1 culleradeta de fum, deixant-ho fora de la nevera, durant uns 4 o 5 dies a macera, segons per que el vulgui. Quan el tinc al meu gust, el guardo a la nevera per no potenciar més el sabor.

      Amb aquest fum preparo el salmó marinat i fumat i el bacallà fumat, queden molt bons

      Elimina
  5. Bona època per començar amb els carpaccios i és que són uns plats boníssims i fresquests que sempre venen de gust.

    Petonets

    ResponElimina
  6. Tens molta raó, ara venen molt de gust aquests plats
    Petons

    ResponElimina
  7. un carpaccio muy bueno y ideal para ahora en verano
    Una abraçada

    ResponElimina
  8. Encara no tinc el llibre del Pep, me l'haig de comprar!
    Ha de ser un plat molt refrescant i gustós, ideal de cara a l'estiu.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Es un llibre molt interessant amb un munt de plats boníssims com aquest.
      Petons

      Elimina
  9. uuauu m'encanta el carpaccio! pero amb dorada no l'he tastat mai! apuntadissim! petons

    ResponElimina
  10. Sempre m'ha fet por el que al tallar em quedi ben fineta, tal com ho presenten els professionals. Però crec que al final m'atreviré i ho faré com expliques.

    Una abraçada!

    ResponElimina

Publica un comentari a l'entrada

Entrades populars