TAPAS VIII

POPETS SALTATS

INGREDIENTS

Popets
Oli
Sal
Pebre
All (opcional)

Una tapa senzilleta, però amb caràcter.

A una paella posem una mica d’oli, quan sigui calent posem-hi els popets salpebrats, donem unes voltes i afegim l’all laminat, un raget de cervesa, quan hagi reduït, ho tenim llest

TÈMPURES DE PEIX I DE VERDURES

Aquesta és la preparació amb les tèmpures de farines Santa Rita, per peixos, i per verdures, doncs les he provat i el resultat és sensacional. Us la recomano.


INGREDIENTS PER LA DE PEIX

8 llagostins
1 calamar mitjà
5 cullerades soperes de tempura oriental Santa Rita
¾ de got d’aigua molt freda
Oli

Els llagostins, els pelem i els deixem el cap, (opcional) i els atravesem amb un palet de brotxetes perquè ens quedi recta. Reservem

La bossa del calamar, la tallem a rodelles una mica primes. (segons el gust de cadascú) Reservem

Posem oli a una paella o cassola una mica fonda, i a foc mitjà, que se'ns escalfi. (el oli que ens sobra el podem colar i aprofitar en una altra ocasió)

Mentrestant prepararem la tempura, a un cassó una mica ampli posem la farina i l’aigua, sobretot molt freda, remenem perquè s’incorporin els dos ingredients, quan la tinguem, anem mullant el peix i el posem a la paella amb l’oli que el tenim molt roent, posant-ne poca quantitat cada vegada, al treure de la paella posarem sobre paper absorbent, per eliminar l’oli sobrant.

Podem acompanyar amb salsa de soja.


INGREDIENTS PER LA DE VERDURA

4 cebes tendres petites
1 pastanaga mitjana
¼ de pebrot vermell
¼ de pebrot verd
Unes floretes de bròquil o coliflor
8 cullerades soperes de tempura per verdures Santa Rita
1 got d’aigua molt freda
Oli

Podem preparar-la amb les verdures que més ens agradin.

És important tallar les verdures que ens quedin finetes, amb la mandolina o a ganivet, les posem una estona amb aigua freda, quan anem a coure-les les escorrem i assequem l’aigua que els pugui quedar i així tindran un cop cuites el toc cruixent.

Comentaris

  1. Ara mateix me n'aniria de "tapes"; una nit entre setmana fem un soparet així, "de bar", amb tot de platerets plens de delícies que, com aquestes que ens presentes, són fàcils de fer i molt saboroses.
    Besets

    ResponElimina
  2. m'encanta anar de tapes!!! i en aquesta setena entrega m'apunto, per començar, amb els popets ... jo només els tasto aixi, de tapes, així és que espereu-vos que vinc...!!
    UNa abraçada

    ResponElimina
  3. Puc triar una de cada? L' altre dia vaig fer uns popets i que bons queden.
    La tempura també queda molt be i cruixent.
    Petons.

    ResponElimina
  4. Ja podeu reservar-nos taula.
    Aquestes tapes fan entrar unes ganes de menjar-les....
    Una abraçada

    ResponElimina
  5. Jo també vinc a fer unes tapes! Una de cada...com a mínim!

    ResponElimina
  6. Ui, quins platets de tapes....jo tb m'apunto!

    Una abraçada,

    ResponElimina
  7. Sou els reis de les tapes! Amb els 8 posts que hi heu dedicat podríeu posar un restaurant de tapes amb l'èxit garantit!

    ResponElimina
  8. Avui no sé amb quina quedar-nos, ens agraden totes!!
    Com diu la Gemma, si munteu un restaurant teniu l'èxit assegurat! PEtons.

    ResponElimina
  9. Jo com l'Alfons començaria per la dels popets i seguiria per les altres, esperau-me que ara venc.

    Una abraçada

    ResponElimina
  10. Me quedo con todas!!que tapitas mas buenasss....el mejor invento del mundo.
    Besets.

    ResponElimina
  11. Sión,
    Totes dues o tres tapes són molt bones, no gaire entretingudes de fer i amb un resultat garantit.
    M'agraden.
    Salut.

    ResponElimina
  12. Sort que hi dina´t ...perquè m´hi tornaria a posar amb tot aquest bé de deu!!!!

    El pa també estar bé ...en mica en mica s´omple la pica ...deien els de abans , oi??

    Bon estiu!!

    ResponElimina
  13. Aquestes tapetes són tota una temptació!!! T'han quedat de cine!!! Això de la tempura em sembla molt i molt bo. Salutacions

    ResponElimina
  14. Hola Sión, guapa,
    M'encanten aquest tastet de tapes que has preparat, quin luxe!
    Petons,
    Marina

    ResponElimina
  15. Sión, tens un premi al meu bloc (sense obligacions, és clar!).
    Besets

    ResponElimina
  16. De tapes, o d'aperitiu, per anar picant, a tu que t'agrada tant...!
    Jo els popets, els deixo per qui vulgui agafar-ne, però la tempura de peix i de verdura... m'encanta! Pots preparar-ne una mica més?
    A veure quan tornem a coincidir en un curset. Em va agradar molt parlar amb tu!
    Un petó

    ResponElimina
  17. Queti B
    A casa el primer plat dels diumenges son unes tapes, i desprès el segon plat, encara que jo faria tot el dina de tapes, però el Miquel prefereix un segon plat.
    Molts petons

    StHilari,
    Les tenim preparades, t’espera’m jejeje
    Una abraçada

    LA COCINERA DE BETULO
    En tens una de cada guardades, jejeje
    Molts petons

    ResponElimina
  18. Josep
    La taula esta preparada, i amb una cerveseta, jejeje
    Una abraçada

    Visc a la cuina
    La porta es oberta i la taula preparada !!!!!!!
    Molts petons

    Sonia L´Exquisit
    Quan agafis l’avio avisem que les escalfaré, jejeje
    Molts petons

    Gemma
    Llàstima, però ja tenim una edat, per posar un restaurant, doncs ens les mengem a casa. jejeje
    Molts petons

    ResponElimina
  19. La cuina vermella
    Doncs una miqueta de cadascuna
    Molts petons

    Xisca
    Tenim la taula parada, t’espera’m
    Molts petons

    Mesilda
    Com e dit abans, jo menjaria de tapes, es un invent genial.
    Molts petons

    Els fogons del pare
    Les tapes son molt bones i si no tenen gaire feina encara mes.
    Una abraçada

    ResponElimina
  20. Els peixos
    La propera vegada t’aviso abans de dinar, jejeje
    El pa va ser bastant gratificant per una “novata” com jo.
    Molts petons

    Francesc
    Dons jo la tempura de verdures sabia com quedava, la sorpresa va ser saber que n’havia una de Oriental, per peix.
    Una abraçada

    Marina
    Moltes gracies
    Molts petons

    ResponElimina
  21. Queti B
    Ara vaig cap a casa teva, moltes gracies
    Molts petons

    Margarida
    La propera vegada en prepararé mes i mes variada, a veure si a partir del Setembre podem torna a coincidir, a mi també em va agradar molt parla amb tu. Bon estiu
    Molts petons

    ResponElimina
  22. Me encantan las frituras, son ideal para tapear y tomar unas cervecitas con los amigos. Riquisimo todo!!
    un biquiño

    ResponElimina
  23. Què rebons els popets així! fa molts anys ma mare en feia a l'aperitiu del diumenge i m'han entrat unes ganes bojes de menjar-ne.
    De la tempura es diuen meravelles d'aquesta farina, l'haurem de provar.
    Molts petons i bona revetlla

    ResponElimina
  24. Si pogués menjaria de tapes cada dia....la tempura t´ha quedat magnífica...petonets

    ResponElimina
  25. El meu vot és per les tempures de verdura!! Sembla mentida amb lo poc verdulero que era de petit.

    Les altres també m'agraden, però la tempura cruixent de pebrot per exemple...m'encanta.

    ResponElimina
  26. Hola Sión

    Fantàstics aquests popets i la tempura, si admets gents a sopar ja ho saps!! jeje

    Les farines preparades per a Tempura acostumen a funcionar molt be,

    Una abraçada,

    Anna

    ResponElimina
  27. Sion, jo que soc de tapes, no en triaria ni una ni dos, sinó que totes!!! quina fila fan!
    una abraçada

    ResponElimina
  28. No me quiero decidir por ninguna porque me gustan todas!, que ricura de tapas, con esa tempura deben estar crocantes los anillos de calamar.
    Un fuerte abrazo.-

    ResponElimina
  29. Pilar – Lechuza
    Muchas gracias
    Besos

    La Quinta del Luculus
    Els popets fets així, es un plat de tota la vida i molt bo, al provar aquestes farines el resultat a estat molt satisfactori.
    Bona revetlla també per vosaltres i Molts petons

    Mª Jose – Dit i Fet
    Jo també seria de tapes a tothora. Moltes gràcies
    Petonets

    Starbase
    La de verdura es molt bona, estic amb tu
    Una abraçada

    ResponElimina
  30. Anna de Llepadits
    Ja tinc la taula posada, t’espero jejeje
    Petonets

    Teresa
    Moltes gracies
    Petonets

    Kako
    La verdad que con esta harina, quedan muy bien.
    Besos

    ResponElimina

Publica un comentari a l'entrada

Entrades populars