CARGOLS AMB PEUS DE PORC


INGREDIENTS

6 mitjos peus de porc
Mig quilo de cargols
1 ceba
1 tomàquet
1 all
3 fulles llorer
Ametlles i avellanes torrades
1 cullerada de pa ratllat
Oli 
Sal
Pebre negre
Mig litre cervesa
Aigua

Rentem molt bé els cargols que ja tindrem desdejunats, els posem a una olla amb aigua freda, a foc molt baix, fins que comencin a bullir, llavors els escorrem, esbandim i els tornem a posar a l'olla amb aigua calenta, sal, pebre negre i el llorer, bullirem uns 20 minuts, passat el temps els escorrem i reservem.

Els peus els comprem bullits, els salpebrem molt lleugerament i a una cassola amb oli els enrossim, molt de compte perquè esquitxen molt.

Triturem la ceba i la passem a la cassola on hi tenim els peus, quan està una mica daurada, hi aboquem el tomàquet, salpebrem, donem-hi  unes quantes voltes, reguem amb la cervesa i una mica d’aigua, deixem reduir a la meitat.

Mentrestant preparem una picada amb les ametlles, avellanes, l’all i el pa torrat, que abocarem a la cassola, donem unes quantes voltes, posem-hi els cargols, remenem molt bé  perquè s’incorporin amb la salsa, deixem coure uns deu minuts més o bé fins que els tinguem al nostre gust.

Aquesta recepta ha esdevingut desprès del comentari que en Jordi i l’Elba del bloc Com Gat i Gos, varen fer al meu post de Conill amb cargols

Comentaris

  1. llàstima que no m'agradin els cargols perquè aquest plat fa molt bona pinta! Tot i això, hi podria sucar pa amb ganes! Petonet

    ResponElimina
    Respostes
    1. Doncs la propera vegada ja faré més salseta jejeje
      Petons

      Elimina
  2. tremenda esta combinación,para chuparse los dedos

    ResponElimina
  3. En casa nos encanta este plato, pero da tanto trabajo...

    ResponElimina
    Respostes
    1. Como es un plato que no puedes hacer cada día, lo vas preparando de antemano,
      Besos

      Elimina
  4. No sóc massa de cargols, però els peuets de porc m'encanten!!
    Petons
    Mon

    ResponElimina
  5. El plat faq força goig, però els cargols ...els peus de ñocr magraden molt!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Com li he dit a la Mònica, la solució es apartar els cargols
      Petons

      Elimina
  6. molt bo, jo també els faig a vegades amb peus de pors

    ResponElimina
  7. El meu pare fliparia amb aquest plat...

    ResponElimina
  8. El meu també Cristina !!!!!
    Quina passada de plat....
    Petonets.

    ResponElimina
  9. Ostres, avui no puc dir alló de que m'encanta perque no m'agraden els cargols ni els peus de porc...hehehe. Però visitar-vos sí que m'agrada :)

    ResponElimina
    Respostes
    1. Celebrem que visitar-nos si que t’agradi
      Una abraçada

      Elimina
  10. Avui amb aquest plat passaria moooooooooooooooooolta gaaaaaaaaaaaaaaaaaaana :(

    ResponElimina
  11. Tranqui-la, ja et prepararia alguna cosa que t’agradi, això amb passava amb el meu fill gran.
    Petons

    ResponElimina
  12. Els peus de porc és de les poques coses que no puc amb ells, no hi ha manera... o sigui que em quedo amb la primera versió, la del conill.
    Tanmateix en faig de tant en tant de peus, per altre gent naturalment, i fer-los amb cervesa és una opció diferent. En prenc nota.
    Una abraçada.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Celebro que t’agradin amb conill, els peus agraden molt o gens, a la cassola jo soc de cervesa.
      Una abraçada

      Elimina
  13. Em quedo amb la salseta i els peus de porc, els cargols, nooooo!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Amb els peus i la salseta, ja nomes i falta una mica de pa.
      Petons

      Elimina
  14. Aquest si que es pot dir que es un plat per llepar-se els dits, tot boníssim.
    Petons.

    ResponElimina
  15. Los caracoles me encantan!!.....no soy de cerdo.....pero de caracoles.....no dejo nada!!....que rico se ve con esa salsa!......Abrazotes, Marcela

    ResponElimina
    Respostes
    1. Bueno tu te comes los caracoles i Gloria los pies, solucionado jejeje
      Besos

      Elimina
  16. Encara que no m'agradin els cargols la meva visita no us l'estalvieu!!

    PTNTS
    Dolça

    ResponElimina
  17. Mmm jo et puc asegurar que si faig aquest plat a casa ploran de felicitat !!!
    petonets

    ResponElimina
  18. No és dels plats que fem a casa, però té una pinta espectacular! El meu tiet és un gran enamorat dels cargols i dels peus de porc, li passaré la recepta!

    Petons!
    Anna

    ResponElimina
  19. ¡Que bó!. Me encantan los caracoles y las manitas de cerdo. Deliciosa receta.
    Besets

    ResponElimina

Publica un comentari a l'entrada

Entrades populars